family ceria :)

family ceria :)

Wednesday 28 December 2011

BeSdaY bOy :) :) :)

3 Disember 2011 :-

             Alhamdulillah...hari yg aku nanti2kan selama ini sdah tibe..walaupun di awalkan sehari dari tarikh sebenar kelahiran Muhammad Rayyan Mikhail @ Ayyern, aku ttap bersyukur n heeeeeeepiiiii sgt2 sbab ini adelah hari ulangtahun kelahiran yg pertama buat PERMATA hati aku n suami...ya Allah, bersyukur sgt2 aku rase ari nie krna dapt jugak aku melaksanakan majlis utk ayyern wlu dlm keadaan serba serdehana...x tergambar dgn kate2, hanya naluri seorang ibu shja yg dpat merasakan ape yg aku rasai skrg...selama 1 tahun, aku mampu utk menjaga, membesarkan ayyern dgn penuh kasih syg dan kesempurnaan dlm hidup...blh dikatakan, sejak ayyern dilahirkan, x pernah seari pun die berenggang ngan aku dan aku rase aku blh mati klu seari aku x tdo dan bau badan anak kesayangan aku nie...sambil aku mencoretkan kenangan ini utk dikongsi bsama, air mata aku juge turut mengalir..mengalir laju...mengingati ape yg tjadi sepanjang aku mengandungkan dan selepas kelahiran ayyern..penuh dgn suka duka dan liku2 dlm kehidupan yg dh aku lalui utk membesarkan ayyern depan mata aku dan dgn tangan aku sendiri..terutama skali aku x sanggup lg nk mengenangkan ayyern yg hampir 2 minggu dlm wad akibat penyakit kuning yg amat tinggi..bile aku teringatkan sume tue dan pandang muke ayyern yg tgah tido lena disebelah aku skrg, ya Allah..betapa besarnye kuasa Mu ya Allah...dan dgn izin dariNya jugalah aku mampu utk membesarkan, menjaga dan juga insyaAllah akn mendidik ayyern menjadi seorg anak yg tau mengenang jasa, hormat orang tua, bijak dan cerdik dlm pelajaran...akan aku sekolahkan ayyern sampai ke peringkat yg paling tinggi supaya ayyern blh berbangga dgn pencapaian diri die sendiri...bkan berbanggan atas kejayaan org lain...itu doa yg x pernah putus2 dr aku khas teristimewa buat ank kesayanganku MUHAMMAD RAYYAN MIKHAIL B.ALIZAL....






No comments:

Post a Comment