family ceria :)

family ceria :)

Sunday 14 August 2011

detik2 kelahiran yg dinantikan :)

3 Dec 2010 @ 2.30am (SABTU)


Saat nie aku tgh sedap dilena mimpi, ttbe je aku rase perut ku sakit sperti nk membuang ***** plak..huhuhu...setelah berhempas pulas di toilet, xde pape plak...aku rileks lg..sbb dlm kul 8pg nnt aku n hubby nk g Sri Intan kt Port Dickson tue la...under TM Msia..(siap promote lg...), sbb pg nie ade ari kuarga aku kt sane nk cousin2 aku sume....so igtkan nk join skali la...yela, kandungan aku pun baru je msuk 36mggu (8blan)...so aku x pkir n bersalin pn lg...dlm kul 3.15am, perut aku memulas balik..aku rse mcm x sdp hati jew...aku kejutkan hubby aku yg tgh lena kt sebelah...aku ckp kt die yg aku rase mcm dh nk bersalin la...sbb aku teringat pesan mak aku, klu ade kontraksi dlm 10mnit2...tue tanda2 dh nk bersalin tue...hubby aku sempat tanye lg, 'syg blh tahan lg x? klu xleh tahan, kite g hospital kajang je..klu syg blh tahan, kite terus ke GH sban la...sbb rekod2 sume ade kt sane...sng ckit'...aku pn ckp la kt hubby yg aku msih mampu n blh lg 'tuk' bertahan sampai ke sban....dlm perjalanan kul 3.30am tue, jln raya clear sungguh...disebabkan terlalu clear, hubby pn memecut tanpe mempedulikan lampu merah....(terpaksa sbb urgent...bkn slalu tau!!!)..setibe je kt GH dlm kul 4am...aku terus dibawa ke bilik kecemasan...ALAMAK!!! doktor yg check aku nie lelaki melayu n hensem plak tue...adoiiii...xpela, skitnye psal, aku dh x mempedulikan lg sume tue, doktor pn memulakan pemeriksaan n OMG.....pintu rahim ku dh terbuka 4cm!!!!...aku terus dimasukkan ke 'labour room'...hubby aku pun dh mula menggelabah terus die menelefon ahli keluarga aku yg ade kt PD pd ketika itu...setelah dimasukkan ke blik bersalin tue, konstraksi perut aku semakin kerap...sakitnye xyah ckap la...hanye tuhan je yg tau....huhuhu...satu jam berlalu...dua jam pun berlalu...msih lg blom nk bersalin...aku menahan sakit lbih 10jam dlm bilik tue...ya Allah...aku pn dh risau gak..tkut2 kandungan aku bermasalah...al-maklum sajelah...kandungan aku baru berusia 8bulan pd mase tue...lbih kurang dalm kul 4.30pm, air ketumban aku pecah....sume nurse2 pelatih dn sorang doktor sdap bersiap sedia di depan aku utk menyambut kelahiran pertama ku.....hubby aku turut dipanggil masuk bg meneman dan memberi kekuatan utk aku teruskan proses ini.....alhamdulillah...tepat jam 5.38pm, lahirlah putera sulong kami yang diberi name MUHAMMAD RAYYAN MIKHAIL dgn seberat 2.3kg shj....tp alhamdulilah segala2nye telah selamat...amin...



No comments:

Post a Comment