family ceria :)

family ceria :)

Tuesday 23 August 2011

suka dan duka perjalanan hidupku...

ari nie tetibe plak nk sedey2 ckit....tgh dok merenung muka my luvly son yg sedang lena dibuai mimpi, tetibe teringat kenangan suka dan duka, pahit getir yg aku lalui 7 thun dulu bersama my luvly hubby skunk (ejai).....segalanya bermula disini.................................
                     
perkenalan antara aku dgn ejai, secara x sengaja...terserempak di lorong rmh aku ketika aku nk pegi ke rumah kawan baik aku WATIE...di situ la bermulanya perbualan pertama kami dan sejurusnya membawa kpd hubungan abg n adk agkt ( sudahnye, terangkat jugakkkkkkkkkkkk :) )...errr hubby aku pd mase nie agk top gak la kt taman aku tue..ramai gak la membe2 aku yg syiiioookkk bangat kt die nie, tp ntah knp..aku gak yg jd perhatian die...errr mungkin la itu dikatakan jodoh..., wlupun mpd mase tue, aku bru je lps tamat tgkatan 3...(klakar kan...blh dikatakan cinta monyet la...)...igt kan nk kapel olok2 je...nk mainkan perasaan lelaki plak.., tp ape kan daya...Allah s.w.t tue Maha Mengetahu segalanye...gaduh mcmne pun, curang mcm men pun aku terhadap die, die tetap tggu dn terus menunggu aku tanpe ckit pun perasaan jemu dh x give up lgsung....akhirnya pd tanggal 1 MARCH 2004, tersemai la cinta antara aku dan die dgn diiringi restu family aku tau...jgn main2....kabel kuat tue..terutama skali mak aku...mak aku punye la syg gilerrrr ngan die nie...aku pun xtau knp....errmmmm....tp dlm restu keluarga pun, msih ade gak org yg ade perasaan dengki dan iri hati dgn hubungan kami...ade yg smpai tabur fitnah ke atas ejai dgn menceritakan perkara2 yg paling jijik aku dgr...mulanya mmg aku percaya, sbb aku nie mudah percaya ckp org tambh2 lg org tue mmg rapat ngan aku...alih2, bile aku suruh die berdepan dgn ejai n ceritakan perkara sbnr, pandai pulak mengelak...teruk aku dihina, dimaki sesuka hati mereka....seolah2 diorg menganggap aku dh buat kesilapan besar sbb mencintai ejai....tp smpai la ke saat ini.., aku msh xtau knp dan mengapa diorang ptut buat aku mcm nie????? ape slh aku pde diorang pun aku xtau...smpaikan aku nk bertunang n dan kawen n ade ank nie pun masih ade lg yg x puas hati kat aku n ejai....tolong la...aku x pernah kcau hdup org..ape yg korang buat sume aku x prnh nk ambk tau...so, tlg la jgn sibuk2 lg psl rumahtangga aku ngan ejai....aku, ejai n MUHAMMAD RAYYAN MIKHAIL dah terlalu bahagia dgn life kitorang skunk nie...so, masing2 ade keluarga, jg la keluarga masing2....jgn sbuk ckp hal org, smpai hal keluarga sendiri kucar kacir..harap maklum sume ye...

klu nk diikutkan, mmg pnjg kisah suka duka aku ngan ejai nie...bleh dijadikan novel la...so aku cuma dpt sinopsis kan saje ye...sbg pengajaran utk sume....hepy always u all :D

No comments:

Post a Comment