family ceria :)

family ceria :)

Sunday 21 August 2011

meNjeLang KetiBaAn 1 sYaWaL 2011

20 Aug 2011


Assalamualaikum sume kengkawan.....ermmm nie nk menceritakan detik2 nk menjelang ke 1 Syawal 2011 yg hnye tggal lbh kurang dlm 10 ari sje lg... :)...(wahhh hepi n excited nie :D)...Malam nie, aku sekeluarga akn berbuka puasa kt rmah my luvly auntie forever n ever laaaa.....heehheheh...kt umah Obek @ Mak Endek at Dusun Nyior, Ampangan...bkan keluarga aku je yg djemput..tp 1 team boyan crew la yg trun meraikan majlis berbuka puasa nie....gamatnye x payah ckp la...memang kecoh 1 dusun.... :)...2 ke 3 hari sblum g umah obek, my mum dh bgtau yg obek mjemput utk bbuka puasa kt umah die, so aku n hubby tercayunk aku yg soang nie pun ape lg...mula la terpikir2 menu ape yg nk aku bwk g umah obek nnt sbg buah tangan...abah aku sudah semestinye menyem'ponsor' (bhsa rojak...) kuih karipap kegilaan boyan crew....hubby pun bg idea, 'ape kate kite buat begedil daging, nak x sayang?'...wahhh menu yg sungguh menyelerakan tue, YES!!!!! dpt gak menu yg dicari2...heheheh....so, aku pun mula keluar ngan my hubby utk membeli barang2 untuk membuat BEGEDIL ALA ZALIEYNA tue...(meletop name kuih tue...)..selesai je beli brg, kitorang terus balik umah n terus memulakan aktiviti membuat begedil nie...aku seperti biasa la, hanye membantu memotong bawang2 @ ape2 je yg ptut utk dipotong..huhuhu(jgn pkir lain k...)..hubby pun mula la memulakan tugas die dgn memulakan merebus kentang terlebih dahulu....gedebak-gedebuk, siap la menu kami lbh kurg pd pukul 5.30ptg....settle je tlg hubby, aku trus menyiapkan si comelku dgn bju yg tomei jugak..hehehhe....tepat jam 7.05pm, kami tiba di umah obek...ermmm mcm2 menu ade ari nie, dgn murtabak boyan ade, BEGEDIL ALA ZALIEYNA ade..., karipap buatan my dad pn ade...n mcm2 lg la...alhamdulillah....kul 7.23pm masuk lah wktu bbuka bg kawasan2 sekitar seremban....n alhamdulillah majlis bjalan dgn lancar n selamat dan juga....BEGEDIL ALA ZALIEYNA DH HABIS??????????? WOW!!!...hebat nie...hahahahahha....tepat la jam di dinding menunjukkan pukul 10pm...aku n family pun berangkat pulang utk berjimba2 (bak kate my luvly cousin) di dataran senawang....saje nk kecoh2kan suasana yg semakin hampir ke kemuncaknye.....cantik2 gak la bju2 kt uptown senawang nie....x mcm kt ampangan...mcm stok 4-5 tahun lepas di jualnye blik...bg ayern tgk pun, ayern xnk...huhuhuhu....jln punye jln...bkan nk beli bju ke ape ke...hubby aku bantainye g beli mainan ayern banyak2...errrmmm ank yg nk main ke @ daddy die yg nk main sbnarnye nie??????? tp ape2 pun, suasana kt senawang mmg hapening hbis...dpt pulak jln ramai2 ngan family aku, lg la best yg teramat sgt.....ermmmm next week smbung cite lg..kali nie jln2 with my brother plak..huhuhu...tatatititutu.... :D

No comments:

Post a Comment